Projekt bemutatása
Inkluzív tanulási környezetek támogatása: a családos, gyermeket nevelő hallgatók támogatására vonatkozó felsőoktatási stratégiák Pályázati azonosító: 2023-1-HU01-KA220-HED-000156058
A projekt fő célja, hogy csökkentse a felsőoktatási intézményekben a gyermeket vállaló hallgatókat érintő akadályokat. A partnerségi keretek között megvalósuló projekt olyan befogadó megközelítést hoz létre az egyetemek számára, amely lehetővé teszi az említett célcsoport integrációját a felsőoktatási tevékenységekbe. A program keretében a partnerség első számú prioritásnak tekinti a családbarát felsőoktatási rendszerek kiépítését, ezen belül is kiemelten a hátrányos helyzetű hallgatók hozzáférési, részvételi és tanulmány-befejezési arányának növelését.
A projekt eredményeként létrejövő átfogó forrásokkal és azok felhasználásával a partnerség célja, hogy a résztvevő felsőoktatási intézményekben befogadó, családbarát tantervek és gyakorlat valósuljon meg. A nemzetközi konzorcium sokszínű palettája ismeretek, tapasztalatok és ötletek sokszínűségét kombinálja és elemzi, több szempontból, összekapcsolva azokat az Európai Oktatási Térségért való kiállás mellett.
A projekt határozottan kiáll az olyan európai stratégiák mellett, mint az Európai Oktatási Térség, az Európai Felsőoktatási Oktatási Térség és az európai egyetemi stratégia, valamint a nemek közötti egyenlőségre vonatkozó európai stratégia és az Európai Gondozási Stratégia. Megerősíti az európai és ukrán szervezetek kapacitásait, miközben magas színvonalú és hatékony szellemi eredményeket hoz létre az inkluzivitás érdekében.
A projekt keretében átfogó fókuszcsoportos kutatási tevékenység valósul meg a partnerszervezetek intézményi keretei között. Két kutatási dokumentum fogja feltárni azokat a kihívásokat, amelyekkel a családok szembesülnek az egyetemi életben, valamint a tanárok számára szükségesnek talált azon készségeket, amelyekkel az említett kihívásokra reagálni tudnak. A kutatási eredmények alapján pedig egy olyan eszközkészlet – dokumentum kerül összeállításra, mely útmutatást és módszertani eszközöket nyújt a tanárok számára a családos hallgatók támogatásához a felsőoktatási intézményekben. A dokumentum az inkluzív tanulási környezet megteremtéséhez szükséges olyan konkrét készségekre fog összpontosítani, mint a kommunikáció, az empátia és együttérzés, rugalmasság és alkalmazkodóképesség, technológiai és együttműködési készségek.
A projektben résztvevő felsőoktatási intézmények keretei között monitoring és értékelési sablonokat tartalmazó dokumentumcsomagok alkalmazásával lehet majd nyomon követni, értékelni a felvázolt – tervezett reformok előrehaladását, hatékonyságát. Mindezeket követően a legfontosabb mérföldköveket tartalmazó ütemterv kerül kidolgozásra az eredmények átadhatósága és a projekt fenntarthatósága érdekében.
A projekt időtartama 30 hónap 2023.09.01-2026.02.28